Dyrektywa płacowa w praktyce działów kadrowych/hr i payroll – jak
Przygotować organizację na spełnienie wymagań nałożonych nowymi
Przepisami UE
DYREKTYWA PŁACOWA W PRAKTYCE DZIAŁÓW KADROWYCH/HR I PAYROLL – JAK PRZYGOTOWAĆ ORGANIZACJĘ NA SPEŁNIENIE WYMAGAŃ NAŁOŻONYCH NOWYMI PRZEPISAMI UE
|
Program szkolenia:
ü Omówienie założeń Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/970 z 10.05.2023 r. w sprawie wzmocnienia stosowania zasady równości wynagrodzeń́ dla mężczyzn i kobiet za taką samą pracę lub pracę o takiej samej wartości za pośrednictwem mechanizmów przejrzystości wynagrodzeń́ oraz mechanizmów egzekwowania, która weszła w życie 6 czerwca 2023 r.
ü Metody inwentaryzacji wynagrodzeń faktycznie wypłacanych według ustalonej stawki godzinowej i/lub ryczałtowej, składników dodatkowych – z uwzględnieniem stosowanych systemów wynagrodzeń oraz systemów czasu pracy
ü Metody wykonania audytu struktury stanowisk i opisów stanowisk pracy w celu przygotowania wartościowania stanowisk pracy uwzględniając rodzaj świadczonej pracy względem wymagań nowych przepisów UE i docelowo krajowych
ü Matryce opisów stanowisk pracy i wartościowania pracy względem czynności opomiarowanych – głównych, wspomagających, współdzielonych – omówienie przykładów
ü Sposoby przygotowania opisów stanowisk pracy dla stanowisk mono- i multispecjalistycznych z wariantami w strukturze funkcjonalnej firmy
ü Metody obrazowania struktury organizacyjnej i struktury funkcjonalnej – powiązania pionowe i poziome – na podstawie analizy danych źródłowych (wywiady, obserwacja pracy, dane z BI)
ü Omówienie wzorów macierzy kwalifikacyjnych, macierzy kompetencyjnych oraz macierzy mieszanych: kwalifikacyjno-kompetencyjnych (z odniesieniem do Krajowych Ram Kwalifikacji i Ram Kompetencji opracowanych dla wybranych stanowisk)
ü Zasady onboardingu, polityki awansów i ścieżek rozwoju zawodowego – adekwatnych do modelu wynagradzania
ü Jak dokonać ocena możliwości zastosowania poliwalencji na stanowiskach pracy bez konieczności stosowania trybów przewidzianych art. 42 KP (ujednolicenie nazw stanowisk pracy, ocena kwalifikacji i kompetencji wspólnych)?
ü Metody sporządzenia raportu płacowego zgodnego z przepisami Dyrektywy płacowej uwzględniającego:
- informacje na temat stosowanych widełek wynagrodzeń lub początkowego poziomu wynagrodzenia na etapie rekrutacji
- informacje w zakresie kryteriów ustalania wynagrodzenia i rozwoju ścieżki zawodowej
- informacje na temat średniego poziomu wynagrodzenia pracowników wykonujących taką samą pracę lub pracę o takiej samej wartości, w szczególności z uwzględnieniem kryterium płci (analiza dopuszczalności prawnej odchylenia 5%)
ü Sposoby opracowania taryfikatorów dla stanowisk pracy (alternatywne rozwiązania) na podstawie danych źródłowych z audytu wynagrodzeń oraz dokumentów HR uwzględniających wymagania nałożone przepisami Kodeksu pracy i Dyrektywy płacowej.
ü Rola organizacji związkowych w kształtowaniu warunków wynagradzania na zasadach opisanych w Dyrektywie płacowej
ü Nowe elementy regulaminu wynagradzania uwzględniającego założenia Dyrektywy płacowej – omówienie
ü Metody opracowania kryteriów wartościowania i macierzy służącej do wartościowania pracy – takiej samej lub o takiej samej wartości – zgodnie z wymogami nałożonymi przez przepisy Kodeksu pracy i Dyrektywy płacowej – metoda analityczno – punktowa, ranking stanowisk, porównywanie parami
ü Modele premiowe i korektory według pożądanych standardów związanych z oceną tzw. całościowego wynagrodzenia za pracę w świetle przepisów Kodeksu pracy i Dyrektywy płacowej
ü Zastosowanie narzędzi do kontrolingu personalnego w procesie naliczenia wynagrodzeń:
- HC ROI
- HCVA
- HCR
- CFTE
- PFTE
- HC KGN
- HC LGN
- HC DZ
- HC COST
- HC EBIT
- HC AS
- HC TC
- HC SZ
- wskaźników kontrolingu absencji i jej kosztów na podstawie wskaźnika Bradforda
INFORMACJE O SZKOLENIU:
Koszt: 2 490,00 zł netto/osoba Zakwaterowanie w pokojach 2 osobowych, do pokoju 1 – osobowego dodatkowa dopłata 350 zł netto za 2 doby |
Termin: 13 – 15.11.2024 r. |
Miejsce:
Hotel Kotarz*** ul. Wyzwolenia 40
|
Cena obejmuje:
|
Wykładowca: Mateusz Warchał – Absolwent na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jest także absolwentem studiów podyplomowych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz absolwentem studiów podyplomowych z zakresu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Specjalista prawa pracy z wieloletnim doświadczeniem praktycznym zdobytym w trakcie pełnienia funkcji kierowniczej w dziale prawnym i personalnym dużego przedsiębiorstwa. Praktyk posiadającym doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych w sprawach z zakresu prawa pracy, w tym przede wszystkim w zakresie czasu pracy, a także wdrażania oraz funkcjonowania wewnątrzzakładowych źródeł prawa pracy (układów zbiorowych pracy, regulaminów pracy i wynagradzania, pakietów socjalnych, porozumień, procedur). Posiada doświadczenie w prowadzeniu negocjacji między pracodawcami a związkami w stosowaniu prawa pracy z uwzględnieniem ich potrzeb biznesowych. W codziennej obsłudze wspiera zarządy oraz dyrektorów personalnych spółek działających w strategicznych gałęziach gospodarki, spółek z kapitałem zagranicznym, krajowym, jak również spółek Skarbu Państwa. Jest trenerem prowadzącym warsztaty i szkolenia zarówno dla pracowników działów personalnych jak i kadry menadżerskiej z zakresu prawa pracy ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień czasu pracy, odpowiedzialności osób kierujących pracownikami, wypowiedzeń umów o pracę, mobbingu oraz dyskryminacji. Opracowuje i bezpośrednio wdraża procedury antymobbingowe w zakładach pracy
Wszystkich zainteresowanych prosimy o wypełnienie i przesłanie karty zgłoszenia na adres mailowy: biuro@cst.edu.pl
Bliższych informacji na temat szkolenia można uzyskać:
iwona.skrzypczak@cst.edu.pl nr tel. 510 – 268 – 403
edyta.koziol@cst.edu.pl nr tel. 720 - 777- 355